.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرهیز از ثبت‌نام عتبات و عالیات از طریق مراکز غیر از کاروان‌های زیارتی
مدیرکل حج و زیارت مازندران با هشدار نسبت به ثبت‌نام جهت اعزام به مراکز زیارتی غیر از کاروان‌های حج و زیارت گفت: زائرانی در سطح استان داریم که با وجود اینکه هزینه سفر را پرداخت کردند حسرت این سفر به دل‌شان مانده و هنوز مشرف نشدند.

به گزارش شمال نیوز،  قصه تکراری فریب زائران عتبات در حالی ادامه دارد که بعد از اربعین پرواز و سفری در این زمینه صورت نمی‌گیرد اما نکته جالب این است تبلیغات فریبنده آزادبرها همچنان ادامه دارد.

از جمله راه‌های فریب زائران دریافت مبلغی کمتر از کاروان‌های مجاز است که با این کار توجه زائران را به خود جلب می‌کنند اما زائران تصور نمی‌کنند و نمی‌دانند که تفاوت‌های بسیاری در این سفرها وجود دارد.

یکی از مسائل مهم بحث بیمه‌ای است درحالی‌‌که کاروان‌های با عنوان آزادبرها فاقد پوشش بیمه‌ای لازم هستند و اگر مشکلی پیش بیاید چه بسا باید مبالغ بسیار بالاتری را هزینه کنند کما اینکه در این زمینه زائران بسیاری داشتیم که به دلیل پرداخت مبالغ ناچیز پایین‌تر متحمل خسارت چندین برابری شدند.

 

در این زمینه به‌صورت مستمر و دوره‌ای پس از شناسایی آزادبرها اسامی کاروان‌های غیرمجاز از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام می‌شوند اما با این وجود باز هم شاهد مراجعه مردم به آزادبرها هستیم حتی در زمانی‌که مرزها بسته است و سفری انجام نمی‌شود.

این‌بار در شهرستان فریدونکنار مازندران شاهد فعالیت دفتر غیرمجاز زیارتی هستیم که شکایت‌هایی از سوی زائران مبنی بر اینکه باوجود اینکه وجه سفر را دریافت کرده نه تنها سفری انجام نشده بلکه از بازپرداخت وجه امتناع می‌کند به حج و زیارت مازندران شده است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته باوجود اینکه ازطریق رسانه‌ها اسامی کاروان‌های غیرمجاز را اعلام می‌کنیم اما بازهم زائران فریب مراکزی با عنوان آزادبرها که قصد اعزام زائران به عتبات و عالیات را می‌خورند.

سیدحبیب‌الله ساداتی افزود: موضوع جالب اینکه اسامی کاروان‌های غیرمجاز دوره‌ای از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم ولی مردم به این هشدارها توجه نمی‌کنند، مهم‌ترین نشانه کاروان‌های غیرمجاز دریافت وجه به‌صورت نقدی است اما در این میان زائرانی هستند بدون توجه به این توصیه خود را سرگردان می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: حتی زائرانی در سطح استان داریم که باوجود اینکه هزینه سفر را پرداخت کردند حسرت این سفر به دل‌شان مانده و هنوز مشرف نشدند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران خاطرنشان کرد: در ارتباط با کاروان‌های غیرمجاز زیارتی پرونده‌های بسیاری در محاکم قضایی تشکیل شده که به برخی رسیدگی و برخی نیز درحال رسیدگی است و لازم است زائران هوشیارتر باشند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.